در جلسه سیاست گذاری همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴ چه گذشت؟

در جلسه سیاست گذاری همایش نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴ چه گذشت؟

ابرنت: آخرین جلسه شورای سیاست گذاری همایش بین المللی نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴ برگزار گردید.



به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، سومین و آخرین جلسه شورای سیاست گذاری همایش بین المللی "نقش فناوری اطلاعات در تحقق افق ۱۴۰۴" با حضور رئیس شورای عالی سیاست گذاری برگزاری همایش، دبیران كمیته های علمی و اجرایی و دیگر اعضای شورای سیاست گذاری برای عرضه جزئیات برگزاری این همایش برگزار گردید.

در این مراسم معاون توسعه كارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با بیان این كه ما در نظام اجرایی و حكمرانی خود نیاز به بازبینی داریم، به اهمیت منابع انسانی اشاره نمود و اضافه كرد: من به تازگی با دوستانی از اتحادیه اروپا جلساتی داشتم و در این جلسات متوجه شدم كه آنها به شدت به نظام آموزش عالی ما اعتماد دارند و فارغ التحصیلان IT دانشگاه های ایران را قبول دارند. این مبین این است كه ما در منابع انسانی مشكلی نداریم.

در ادامه فریدون وردی نژاد - مشاور رسانه ای نهاد ریاست جمهوری - با اشاره به اینكه معمولا تلاش های صورت گرفته توسط دولت در بخش فناوری اطلاعات متكی بر یك مدل بوروكراتیك بوده و موفقیت چندانی نداشته، اظهار داشت: در این مدل بوروكراتیك تلاش شده كه محتوا و كیفیت فناوری اطلاعات در ساختار جاری و اداری و نظام مند حكومت و دولت به بخش های مختلف رسوخ كند و بتوانیم به شكل قانونی، مقرراتی و ضوابط و غیره بهره مندی از فناوری اطلاعات را در كشور دنبال نماییم و ساختار گردش اطلاعات را تا جایی كه امكان دارد روان تر و بهتر نماییم. طبیعتا از برنامه ۱۴۰۴ عقب هستیم. گام هایی برداشته شده اما قانع كننده نیست. به جهت اینكه بتوانیم IT را به صورت مناسب وارد عرصه های عملیاتی، اقتصادی، سیاسی و حكمرانی راهبردی كشور نماییم و به جهت اینكه بتوانیم بخش حكرمانی و راهبردی كشور را با حكمرانی شركتی یا بخش خصوصی یا بنگاه های كسب و كار بر هم بیامیزیم و نتیجه ای بگیریم، نیازمندیم كه به جای استفاده از مدل بوروكراتیك از مدل تكنوكراتیك استفاده نماییم. باید بتوانیم ایده هایمان را تبدیل به پروژه های عملیاتی نماییم.

همینطور محمدحسین پاشنه طلا - دبیر كمیته علمی این همایش - با اشاره به این كه در برگزاری این همایش تلاش شده از تمام ظرفیت های ملی و تا جایی كه امكان داشته، ظرفیت های بین المللی استفاده شود، درباره پنل های این همایش كه ۲۸ و ۲۹ آبان ماه برگزار می شود، اظهار داشت: در این همایش ۹ بسته با عنوان های نظم نوین فناوری اطلاعات، نوآوری های برهم زننده و استراتژی ملی مواجه و بهره برداری از فرصت های فناوری اطلاعات و ارتباطات، شهرهای آینده و شهروند هوشمند ایران ۲۰۲۵، اقتصاد داده و هوش مصنوعی، ابزارهای نوین پولی و مالی برای توسعه صنعت فناوری اطلاعات، بخش خصوصی پیشران توسعه ایران ۱۴۰۴، حاكمیت توانا و نقش فناوری اطلاعات در تحقق حكمرانی خوب، تحولات اقتصادی و اجتماعی متكی بر اینترنت اشیا، رسانه های نوین و شبكه های اجتماعی ۲۰۲۵ و رویكردهای مواجهه با آن و فناوری نوظهور و تحول دیجیتالی توسعه اقتصادی اجرا می گردد.

وی اضافه كرد: در برگزاری این پنل ها بخش خصوصی و دانشگاه ها، شهرداری تهران، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و كشاورزی تهران، نهاد ریاست جمهوری، مركز توسعه رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همكاری دارند.

در آخر این نشست رئیس مركز فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات، معاون كسب و كار اتاق بازرگانی تهران، بنیانگذار و مدیرعامل شركت یورو اینوست انگلستان، مشاور معاونت رفاه وزارت كار، رئیس هیات مدیره گروه خدمات مدیریت بصیر، عضو هیات مدیره سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی و رئیس كمیته پیگیری و ارزیابی تحقق سند چشم انداز به بیان نظرات و پیشنهادات خود درباره برگزاری همایش نقش فناوری اطلاعات به تحقق افق ۱۴۰۴ پرداختند.




1397/08/03
19:56:24
5.0 / 5
4346
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , شبكه , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ابر نت