سامسونگ بزرگترین قطب هوش مصنوعی در جهان می گردد

سامسونگ بزرگترین قطب هوش مصنوعی در جهان می گردد

ابرنت: به نظر می آید كه سامسونگ می خواهد به یكی از قطب های بزرگ و مهم فناوری هوش مصنوعی در جهان تبدیل گردد.



به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، با عنایت به آنكه تكنولوژی های جدید همچون هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی این روزها از استقبال بی نظیری از جانب غول های تكنولوژی نظیر گوگل برخوردار شده است، حالا به نظر می آید كه شركت كره ای سامسونگ هم تصمیم گرفته است در رقابت تنگاتنگی با گوگل به عنوان غول تكنولوژی آمریكایی كه در حوزه هوش مصنوعی فعالیت های بسیار گسترده ای دارد، به تاسیس و راه اندازی یك مركز تحقیق و توسعه فعال در كانادا بپردازد و انحصار قطب هوش مصنوعی را از گوگل بگیرد.

شركت آمریكایی گوگل كه تابحال در حوزه فناوری هوش مصنوعی (Artificial intelligence) یكه تازی می كرده است، حالا از این پس با رقیب جدید و قدرتمندی مواجه خواهد شد و مقرر است متخصصان هوش مصنوعی در مركز سامسونگ كه در شهر مونترال كانادا مستقر و واقع شده است، به تحقیق و توسعه این فناوری بپردازند و این شركت را تبدیل به یكی از قطب های قدرتمند این حوزه در جهان كنند.

سامسونگ كه خود اخیرا از تاسیس چنین مركزی در مونترال كشور كانادا اطلاع داده است، به نظر می آید كه درصدد است یك مركز دیگر هم در شهر تورنتوی كانادا راه اندازی كند تا بتواند با قدرت بیشتری به توسعه این فناوری بپردازد.

مونترال كه میزبان دو دانشگاه برتر و فعال در زمینه یادگیری ماشینی و روابط انسان و روبات است، گزینه قدرتمندی برای شروع به كار فعالیت های سامسونگ به حساب می آید تا به كمك نخبگان و متخصصان این شركت به توسعه این فناوری های هوشمند بپردازد.

وب سایت phonearena در گزارش خود عنوان كرده است یكی از بزرگترین انگیزه های سامسونگ برای تاسیس این مركز در كشور كانادا در همسایگی ایالات متحده آمریكا، تكامل دستیار صوتی هوشمند اختصاصی سامسونگ موسوم به بیكسبی (Bixby) در رقابت با دستیار صوتی هوشمند گوگل به نام گوگل اسیستنت (Google Assistant) بوده است.

چو یونگ هوآن – مدیر ارشد مركز تحقیقات سامسونگ – در مورد این مورد چنین اظهار نظر كرده است: سامسونگ می خواهد به توسعه فناوری، امكانات و قابلیت هایی بپردازد كه تابحال هیچ شركتی به آن توجه نكرده و یا آنرا توسعه نداده است. هدف ما تكامل و پیشرفت در فناوری هوش مصنوعی و كاربرد آن در جهت كمك به زندگی بشر خواهد بود.

سامسونگ همینطور می خواهد تا سال ۲۰۲۰ میلادی با استفاده از استخدام بالغ بر ۱۰۰۰ نفر دانشمند و متخصص در حوزه هوش مصنوعی به گسترش مراكز تحقیق و توسعه خود به شهرهایی نظیر سئول، كمبریج، مسكو، نیویورك و سیلیكون ولی بپردازد و این بدان معناست كه بیشتر از ۴۰ درصد از تحقیقات سامسونگ در زمینه هوش مصنوعی در خارج از مرزهای كره جنوبی صورت خواهد پذیرفت ولی در نهایت به نام این شركت كره ای تمام می گردد.






1397/07/30
12:15:19
5.0 / 5
4642
تگهای خبر: سامسونگ , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
ابر نت