چند دستگاه به درگاه ملی خدمات هوشمند متصل شدند؟

چند دستگاه به درگاه ملی خدمات هوشمند متصل شدند؟

ابرنت: ابرنت: طبق گفته سخنگوی دولت بیش از ۸ میلیون نفر توانسته اند از خدمات پنجره واحد بهره مند شوند و ۱۷ درصد باقی مانده دستگاهها هم یا درحال اتصال هستند یا مسائل فنی دارند که مقرر است حل شود.



به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، به خدمتی هوشمند گفته می شود که بدون رجوع حضوری، به صورت برخط و بدون ارسال هر گونه مدرکی قابل دریافت باشد که مورد آخر کار دشواری است و نیازمند اتصال بانکهای اطلاعاتی همه دستگاههای دولتی به همدیگر است تا اطلاعات خویش را با هم به اشتراک گذارند.

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم عرضه دهنده خدمات دولتی به صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که حالا در راه آماده سازی و بهره برداری قرار دارد. دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاههای اجرایی به "پنجره واحد خدمات هوشمند دولت" شامل اولویت ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و مطابق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه شد. همینطور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت اتصال و راه اندازی این پنجره را با دستگاههای دولتی دانسته و گفته بود وزارت خانه های مختلف و سازمان های ذیل این دستگاه ها باید در گام نخست، پنجره واحد خویش را راه اندازی کنند.

بر این اساس به منظور تحقق دولت یکپارچه هوشمند در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت ارتباطات، اقداماتی برای اجرایی شدن این مساله پیشنهاد شد که با مساعدت مجلس تبدیل به قانون شد. طبق «بند و تبصره هفت قانون بودجه» تمام دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی مکلف شده اند تا پایان شهریورماه سالجاری به راه اندازی پنجره واحد خدمات هوشمند خود اقدام نمایند و حداقل ۳۰ درصد از خدمات پرکاربرد خویش را به صورت کاملا غیرحضوری و برخط به مردم عرضه کنند.

در همین باره وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستگاه ها و وزارت خانه های دولتی و سازمان های زیرمجموعه آنها درخواست کرده بود تا هرچه زودتر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خویش را راه اندازی کنند.

طبق این گزارش، علی بهادری جهرمی - سخنگوی دولت - اخیرا بیان کرده است: ۸۳ درصد دستگاه ها به سامانه پنجره واحد متصل شده اند و بیشتر از ۸ میلیون نفر توانسته اند از خدمات پنجره واحد بهره مند شوند؛ ۱۷ درصد باقیمانده دستگاه ها هم یا درحال اتصال هستند یا مسائل فنی دارند که مقرر است حل شود.

طی روزهای گذشته هم سازمان فناوری اطلاعات در گزارشی که منتشر نمود به معرفی خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند پرداخت. اجرای قانون کار، رفع مشکلات جامعه کارگری، هدفمندسازی یارانه ها و برنامه ریزی برای نظام تعاون کشور از اصلی ترین وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب می آید. هم اکنون پنج زیرمجموعه از بدنه اصلی وزارت تعاون، خدمات الکترونیکی خود از راه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https: //my.gov.ir/ عرضه می دهند.

گفتنی است پیش از این مدیر کل دفتر پایش و نظارت بر پیاده سازی دولت الکترونیکی اعلام نموده بود با اتصال با اتصال سازمان برنامه و بوجه کشور و مرکز ملی آمار ایران تعداد دستگاههای متصل به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از مرز ۱۰۰ دستگاه عبور کرده است.

طبق گفته وی اولین مرحله اتصال دستگاه ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند درحال تکمیل است و در گام بعدی به دنبال افزایش کیفیت خدمات عرضه شده در این درگاه هستند.

فولادیان عدم همکاری بعضی از دستگاههای پرمخاطب در اتصال به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت به علت نداشتن پنجره واحد خدمات، نبود سامانه متمرکز با امکان احراز هویت الکترونیکی، عدم تحویل برخی سرویس ها از جانب دستگاه ها و نقص داده در بعضی پایگاه داده های پایه ملی را مهم ترین مشکلات در این حوزه عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد که هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شوند.





منبع:

1401/09/12
10:08:54
0.0 / 5
268
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۲
ابر نت