از سوی رگولاتور رقابت؛
آغاز دومین تحقیقات انگلیس از تبلیغات گوگل
به گزارش ابرنت رگولاتور رقابت انگلیس دومین تحقیق درباره روش های تبلیغات گوگل را شروع کرد.
به گزارش ابرنت به نقل از رویترز، به اعتقاد این رگولاتور امکان دارد گوگل رقابت را مختل و به صورت غیرقانونی سرویسهای خویش را ارجحیت داده باشد. تحقیق جدید سازمان رقابت و بازارهای انگلیس(CMA)پس از یک بررسی درباره توافق گوگل و فیسبوک درباره تبلیغات آنلاین انجام می شود. این درحالی است که دولت های سراسر جهان هر روز قوانین سختگیرانه تری ضد شرکتهای فناوری آمریکا وضع می کنند. الان چند تحقیق در سرتاسر جهان همچون در آمریکا و اتحادیه اروپا درباره موقعیت این شرکت ها در بازار انجام در حال انجام می باشد. این سازمان روز گذشته اعلام نمود ۳ بخش کلیدی از زنجیره تبلیغات فناوری (سرویس های واسطه گری تبلیغات فناوری) را بررسی می کند. این درحالی است که گوگل بزرگترین تهیه کننده هریک از بخش های کلیدی مذکور است. آندرئا کوشلی در اینباره در اطلاعیه ای اظهار داشت: ما نگران هستیم که امکان دارد گوگل از موقعیت خود در فناوری تبلیغات به نفع خدمات خود استفاده نماید. این روند به ضرر رقبا، مشتریان و در نهایت مصرف کنندگان است. انگلیس سال قبل قوانین رقابتی جدیدی وضع کرد تا اجازه ندهد گوگل و فیسبوک با تاکید بر سلطه خود بر بازار شرکتهای کوچک را کنار بزنند و به مشتریان صدمه برسانند. در همین راستا واحد بازارهای دیجیتال در CMA بوجود آمد که قدرت تعلیق، مسدودساز و معکوس کردن تصمیمات شرکتهای فناوری را دارد و می تواند در صورت نافرمانی شرکتهای فناوری برای آنها جریمه مالی تعیین کند.
منبع: ابرنت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب