با تبدیل ایران به هاب منطقه محقق می شود

افزایش سهم ایران از ترانزیت ارتباطات

افزایش سهم ایران از ترانزیت ارتباطات

به گزارش ابرنت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه همه عوامل به جهت اینکه ایران به «هاب» منطقه ای ترانزیت دیتا تبدیل گردد، فراهم است، اظهار داشت:  با اجرای این طرح، پایداری خدمات ترانزیت کشور و سهم ما از ترانزیت ارتباطات در منطقه افزایش و شرایط رقابتی برای عرضه خدمات ترانزیت دیتا بـه کشورهای همسایه بهبود خواهد یافت.


به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور در شبکه اجتماعی اینستاگرام نوشت: یکی از مسائل مغفول مانده در حوزه ارتباطات، استفاده بهینه از ظرفیت خدادادی کشورمان برای ترانزیت دیتاست. ترانزیت داده بین غرب و شرق دنیا از راه خاک کشور ما مزیت های ویژه ای برای کشورهای همسایه دارد که مهم ترین آنها کاهش زمان پینگ ۲۰ تا ۳۰ میلی ثانیه ناشی از کوتاه شدن فاصله تا مراکز داده در اروپا است و همینطور امکان تعمیر و بازیابی خرابی مسیرهای فیبر در کوتاه ترین زمان نسبت به مسیرهای دریایی مثل دریای عمان، خلیج عدن و کانال سوئز است.
زارع پور اضافه کرد: به عبارتی همه عوامل به جهت اینکه کشور ما به «هاب» منطقه ای ترانزیت دیتا تبدیل گردد، فراهم است و بدیهی است که باید از این ظرفیت استفاده نماییم، اخیراً از نقشه راه عملیاتی شدن چنین ظرفیتی رونمایی کردیم. با اجرای این طرح، پایداری خدمات ترانزیت کشور و سهم ما از ترانزیت ارتباطات در منطقه افزایش و شرایط رقابتی برای عرضه خدمات ترانزیت دیتا بـه کشورهای همسایه بهبود خواهد یافت، همینطور ظرفیت ترانزیت داده از مرزهای شمال غربی به مرزهای غربی، شرقی و جنوبی کشور ایجاد خواهد شد.
زارع پور خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و تدویـن چارچـوب تعرفـه پیشـنهادی بـرای ارائـه مدلهای فروش جدید از جملـه عمده فروشی و فروش بلندمدت دیتا به اپراتورهای فعال در منطقه، خدمات ترانزیت دیتا بر مبنای تقاضا در کوتاه ترین زمان ممکن برقرار خواهد شد. برای اجرای این طرح از آغاز دولت سیزدهم تابحال قـراردادهای جدید ترانزیت بین المللـی دیتا منعقد شده و در همین مدت کوتاه، ۴۰ درصد به ترانزیت ترافیک از خاک کشورمان افزوده شده است. اجرای این طرح، ضمن تضمین پایدار ترافیک مصرفی کشور، گام بلندی دیگری برای تکمیل حلقه های اقتصاد دیجیتال در ایران عزیز ماست.
به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، زارع پور پیش از این با رونمایی از نقشه راه افزایش ظرفیت ترانزیت بین الملل برای تبدیل شدن ایران به هاب ترانزیت دیتا در منطقه اظهار داشته بود: از آغاز دولت سیزدهم ۴۰ درصد به ظرفیت ترانزیت ترافیکی کشور افزوده شده است. در برنامه داریم که ظرفیت ترانزیت دیتا کشور را تا آخر دولت به ۴ ترابیت برسانیم که امروز به ۵۰ درصد این هدف رسیده ایم. اگر همه پای کار بیایند جای افزایش بیشتر ظرفیت وجود دارد و می توانیم با فراهم کردن این ظرفیت ها، به هاب ترافیکی منطقه تبدیل شویم.
وی توضیح داد: ایران به واسطه وضعیت جغرافیایی که دارد امکان تبدیل شدن به هاب ترانزیت دیتای منطقه را داراست. قطعا ترافیکی که از بستر ایران و از مسیر زمینی خاک سرزمین ما عبور می کند کیفیت بهتری نسبت به مسیر دریا و اقیانوس دارد تا به اروپا و سایر کشورها برسد. ما باید از این مزایای انتقال دیتا از خشکی به نفع کشورمان استفاده نماییم و در عین حال که نیاز کشور را برای ارتباطات باکیفیت فراهم می نماییم، کیفیت این ارتباطات را برای منطقه هم ارتقاء دهیم.




منبع:

1400/12/21
12:05:47
0.0 / 5
419
تگهای خبر: ارتباطات , اینستاگرام , خدمات , شبكه
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
ابر نت