از سوی كمیسیون فدرال تجارت آمریكا اعمال شد؛

غرامت ۴ میلیون دلاری برای شرکتی که نظرات کاربران را سانسور می کرد

غرامت ۴ میلیون دلاری برای شرکتی که نظرات کاربران را سانسور می کرد

به گزارش ابرنت کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC)روز گذشته اعلام نمود وبسایت (Fashion Nova) که یک برند لباس است، باید برای سرکوب نظرات مشتریان ۴.۲ میلیون دلار غرامت بدهد.


به گزارش ابرنت به نقل از نیویورک تایمز، این کمیسیون اعلام نمود این اولین پرونده در ارتباط با تلاشهای یک شرکت برای پنهان کردن نظرات منفی کاربران است. طبق اسناد موجود «فشن نوا» با استفاده از یک سیستم بررسی محصول طرف ثالث، نظراتی که امتیازات کمتری به برند داده بودند را مدت طولانی تری برای تایید نگه داشت. شرکت مذکور از ۲۰۱۵ تا اواخر ۲۰۱۹ میلادی به صورت خودکار اظهار نظر و بررسی هایی از کاربران را در وبسایت منتشر می کرد که به برند ۴یا ۵ ستاره داده بودند. اما انتشار صدها هزار بررسی که ستاره های کمتری به برند داده بودند و نظرات منفی را تایید نکرده بود. تری فای سخنگوی «فشیون نوا» در یک اطلاعیه ای اعلام کرد، اتهامات کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نادرست هستند و این شرکت اطمینان دارد در دادگاه برنده می شد اما فقط به علت اجتناب از هزینه های حقوقی و سردرگمی که در دعوی قضایی ایجاد می شود، حاضر به تسویه خارج از دادگاه شده است. فشن نوا ادعا می کند اختلال به وجود آمده ناشی از اتکا به یک فروشنده و چالش هایی در گزینه انتشار خودکار برای رده بندی هایی با تعداد خاصی ستاره بوده است. نظراتی که به صورت خودکار منتشر نمی شوند را میتوان به صورت جداگانه بازنگری و منتشر نمود. در بخشی از بیانیه سخنگوی شرکت آمده است: در مقطعی از زمان، شرکت با عنایت به محدودیت های منابع خاص طی دوره رشد سریع خود به صورت ناخواسته در تکمیل این فرایند شکست خورد. به قول او فشن نوا بمحض اطلاع از این مشکل در سال ۲۰۱۹ آنرا برطرف کرده و از آن زمان تابحال اظهار نظرهای منتشر نشده هم پست شده اند. هرچند طی سالهای اخیر و بخصوص در همه گیری کرونا تجارت الکترونیک شکوفا شد اما اکوسیستم بررسی های آنلاین همچنان ابتدایی است. طی سالهای اخیر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا برای انتشار نظرات جعلی خواستار تنبیه شرکتهای مختلف مانند برند تولیدکننده محصولات پوستی «ساندی ریلی» شده بود. اما تسویه جدید اولین نمونه از اقدام آژانس برای به چالش کشیدن فرآیند «سرکوب نظرات» است. اقدامات این کمیسیون نشان دهنده زنگ خطری برای شرکتهای دیگر هم است. FTC روز گذشته اعلام نمود نامه هایی به ۱۰ شرکت فرستاده که سرویسهای مدیریت نظرات را برعهده دارند و به آنها اعلام نموده نمی توانند از جمع آوری نظرات منفی و انتشار آنها اجتناب کنند.


منبع:

1400/11/07
11:15:47
0.0 / 5
4918
تگهای خبر: الكترونیك , برند , حقوق , سرویس
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ابر نت