برگزاری همایش تأثیر ۵G بر فناوری اطلاعات و کسب وکارهای دیجیتال

برگزاری همایش تأثیر ۵G بر فناوری اطلاعات و کسب وکارهای دیجیتال

همزمان با برگزاری نمایشگاه تله کام 1400، اولین همایش تخصصی تأثیرات نسل پنجم موبایل (5G) بر فناوری اطلاعات و کسب وکارهای دیجیتال، توسط ایرانسل اجرا شد.


به گزارش تجاری خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ایرانسل، این همایش تخصصی، جمعه ۳ دی ۱۴۰۰، از ساعت ۱۰ بامداد تا ۱۲، توسط آکادمی ایرانسل، با هدف تبیین تأثیر ۵G در صنایع کاربردی و تجارت دیجیتال و حول سه محور «تحول دیجیتال از رؤیا تا واقعیت»، «۵G، پیشرانی قدرتمند برای ارائه خدمات اینترنت اشیا» و «نقش شبکه های ۵G در اقتصاد و کسب وکار»، در سالن همایش شماره‌ی یک نمایشگاه بین المللی تهران، اجرا شد. در این همایش، آزاد روانشید، مدرس آکادمی ایرانسل، طی سخنانی با موضوع «تحول دیجیتال از رؤیا تا واقعیت»، با اشاره به خاصیت های نسل پنج تلفن همراه که آنرا از نسل های قبلی متفاوت می کند، با اهمیت ترین کاربست های ۵G در زندگی، صنعت، اقتصاد، اشتغال و… را توصیف و تحول مورد انتظار در این عرصه ها بعد از عرضه‌ی گسترده‌ی خدمات نسل پنج را تشریح نمود. حسین صفی، مدرس آکادمی ایرانسل، نیز در این همایش، ارائه ای با موضوع «۵G، پیشرانی قدرتمند برای ارائه خدمات اینترنت اشیا» داشت و با اشاره به با اهمیت ترین کاربردهای نسل پنج تلفن همراه در صنعت و سلامت بوسیله ارائه‌ی خدمات اینترنت اشیا بر بستر ۵G، در زمینه‌ی تأثیر عرضه‌ی گسترده‌ی این خدمات بر زیست بوم فناوری و کسب وکارهای دیجیتال، سخنانی را بیان کرد.
رضا موحدی مدیرکل برند و مدرس آکادمی ایرانسل نیز طی سخنانی با موضوع «نقش شبکه های ۵G در اقتصاد و کسب وکار»، با اشاره به شناخت نیاز بازار توسط ایرانسل، به ارائه‌ی سراسری خدمات نسل چهارم تلفن همراه (۴G/LTE) توسط ایرانسل در سال ۱۳۹۳، با بیان اینکه: ما در ایرانسل، پیشروتر از صنعت بودیم و با شناخت نیاز جامعه، کوشیدیم تا نیازها را برطرف نماییم، اظهار داشت: در ۵G هم همین صورت گرفت و ایرانسل برمبنای همین استراتژی، اکنون پیشگام عرضه‌ی تجاری نسل پنج در ایران است. وی همین طور با اعلان اینکه «با ۵G، باید آینده را باردیگر اختراع کنیم»، تأثیر نسل پنج تلفن همراه بر جهش صنعتی و کاربست های آن در زمینه های گوناگون، همچون در بازاریابی آنلاین به کمک هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و… را نیز برای حاضران تشریح نمود.
ایرانسل الان، با داشتن هشت سایت تجاری نسل پنج، رکورددار سرعت و تعداد سایت های تجاری ۵G در ایران است. نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، با حضور در سالن ۸ بیست و دومین نمایشگاه بین المللی ایران تله کام ۱۴۰۰ که از ۲ تا ۵ دی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود، آخرین محصولات و خدمات خودرا در زمینه های مختلف فناوری های ارتباطی، نوآوری و تحول دیجیتال و راهکارهای سازمانی، با شعار نبض زندگی دیجیتال، معرفی کرده است. بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راهکارهای نوآورانه (ایران تله کام ۱۴۰۰)، بامداد پنجشنبه ۲ دی، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران راه اندازی شد و شرکت های بزرگ ارتباطی ایران همچون ایرانسل و فعالان حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات در آن حضور دارند. ایرانسل، رکورددار سرعت اینترنت و نخستین ارائه دهنده‌ی نسل پنج تلفن همراه (۵G) در ایران، در این نمایشگاه بین المللی، تازه ترین محصولات و خدمات خود در حوزه‌ی زندگی دیجیتال، ایجاد زنجیره‌ی خدمات دیجیتال برای توانمندسازی کسب وکارهای نوپا همچون سوپراپلیکیشن ایرانسل من، بازار دیجیتال تبادل API یلوهاب (Y’ello Hub)، راه حل دیجیتال خدمات تبلیغاتی یلوادوایز (Y’ello Adwise)، پلت فرم آموزش آنلاین داناپلاس و نیز راهکارهای هوشمند مبتنی بر کلان داده را عرضه نموده است. اقدامات ایرانسل در هوشمندسازی و دیجیتالی کردن فرایندهای ارتباط با مشتریان، همچون سامانه‌ی پاسخگویی هوشمند «آواتار»، سیم کارت‎ های ایرانسل با پیش شماره‌ی جدید ۰۹۰۰، فروشگاه اینترنتی ایرانسل، پرتال مزایده‌ی شماره های رند، حساب چندکاربره، شارژ اضطراری، پیشنهاد ویژه #۴۴۴۴*، تلویزیون اینترنتی لنز، پرتال احراز هویت و اپلیکیشن پیشواز، از دیگر بخش های غرفه‌ی ایرانسل در این نمایشگاه هستند. ارائه‌ی تازه ترین راهکارهای سازمانی ایرانسل و محصولات و خدمات حوزه‌ی B۲B نیز بخش دیگری از غرفه‌ی ایرانسل را به خود مختص کرده است. در این بخش، از جمله، همکاری ایرانسل و شرکت فولاد مبارکه سپاهان در طرح تحول دیجیتال این شرکت، بعنوان اولین ورود نسل پنج تلفن همراه در زمینه صنعت ایران، تشریح می شود. خدمات ویژه‌ی پشتیبانی ایرانسل برای توانیابان، توسعه ی پوشش اینترنت پرسرعت روستایی، کوشش برای حفظ محیط زیست و کاهش ردپای کربن، مدرسه سازی در مناطق محروم و سیل زده و… نیز همچون اقدامات و برنامه های ایرانسل در حوزه‌ی پایداری و مسؤولیت اجتماعی شرکتی است که در این نمایشگاه، به بازدیدکنندگان معرفی می شود. بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راهکارهای نوآورانه (ایران تله کام ۱۴۰۰)، از ۲ تا ۵ دی ماه، از ساعت ۸ تا ۱۵ در سالن ۸ محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران و با رعایت پروتکلهای بهداشتی درحال برگزاری است.

1400/10/04
12:30:13
0.0 / 5
434
تگهای خبر: آموزش , ارتباطات , اینترنت , برند
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
ابر نت