توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

توسعه آموزش های تخصصی فناوری های نوظهور

توسعه آموزش های تخصصی فناوری های نوظهور

رئیس مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتالی پژوهشگاه ICT از توسعه آموزش های تخصصی در فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی، نسل پنجم ارتباطات سیار (5G ) و اینترنت اشیا (IOT ) آگاهی داد.


به گزارش ابرنت به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، صادق عباسی شاهکوه با اشاره به روند تبدیل دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات به مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال اظهار داشت: دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات حدود سه دهه با مجوز شورای گسترش آموزش عالی فعالیت و دانشجوهای زیادی را تربیت کرد که در بخش های مختلف ICT چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی نیروهای تأثیرگذاری بوده اند. این دانشکده در این سه دهه فراز و نشیب های زیادی را داشته است تا نهایتاً در سال ۱۳۹۶ برمبنای تصمیم شورای عالی اداری در خصوص عدم تربیت دانشجو توسط دستگاه های اجرائی، این فعالیت دانشکده به پایان رسید. وی افزود: اما برمبنای تصمیمی که در سطح وزارت ارتباطات گرفته شد به این علت که آموزش های کوتاه مدت و تخصصی و مهارتی، مورد نیاز بخش ICT است، قرار شد مجموعه ای به نام مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال ایجاد شود و با بحث ها و بررسی های مفصلی که در سطح وزارت خانه انجام شد، نهایتاً به سبب سنخیتی که وجود داشت تصمیم این بود که این مرکز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود که نهایتاً با تصویب هیئت امنای دو مجموعه، این ساختار در پژوهشگاه شکل گرفت و از شروع امسال دانشکده علمی کاربردی در قالب مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتال به فعالیت قانونی خود ادامه می دهد. عباسی شاهکوه با اعلان اینکه آنچه بعنوان وظایف و اهداف برای این مرکز ترسیم شده عمدتا برنامه ریزی، سیاست گذاری و اجرای آموزش های تخصصی، شغلی و مهارتی است، افزود: آموزش هایی که در رابطه با توسعه کارآفرینی و کمک به شرکت های نوپا و دانش بنیان باشد و توسعه آموزش های تخصصی در فناوری های نوظهور مثل هوش مصنوعی، IoT، ۵G و حوزه هایی که ممکنست بخش خصوصی کمتر وارد آن شود، در این مرکز انجام می شود. وی ادامه داد: هدف کلی ما تربیت نیروی انسانی متخصص است تا علاوه بر آشنایی کامل به فناوری های آینده و فناوری های جدید، در زمینه آموزش مهارت های نرم (مهارت های ارتباطی، مهارت های تحلیل مشکلات، حل مسئله) نیز فعالیت داشته باشیم. عباسی شاهکوه با اشاره به اینکه علاوه بر موارد گفته شده در قالب سیاست های دولت، بحث سنجش صلاحیت حرفه ای نیز جز اهداف این مرکز در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: این مرکز در قالب پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات این امکان را فراهم خواهد آورد تا بتوانیم در آینده از نتایج پژوهش هایی که در حوزه ICT در این پژوهشگاه انجام می شود، برای آموزش ها بهره برده و از تعداد قابل توجهی عضو هیئت علمی متخصصی که در پژوهشگاه هستند استفاده نمائیم و سطح آموزش را بالاتر آوریم. رئیس مرکز آموزش مهارت های تحول دیجیتالی یکی دیگر از اهدافی که برای این مرکز دیده شده را آینده پژوهی در حوزه آموزش و همکاری بین المللی در حوزه آموزش مهارت های تحول دیجیتال و ICT عنوان نمود و اظهار داشت: ما از یک سال قبل با همکاری سازمان نظام صنفی کامپیوتری در قالب یک پروژه تمام آن چیزی که مورد نیاز است در آینده بخواهیم روی آن کار نماییم و نیاز کشور باشد را احصا و برمبنای آن برنامه ریزی کردیم. وی اظهار داشت: به سبب آنکه در حوزه آموزش های مهارتی فقط بحث های نظریه مطرح نیست و قاعدتاً باید آزمایشگاه ها را تجهیز نماییم، آزمایشگاه هایی که وجود داشت را ارتقا دادیم و در حوزه های مختلف آنها را تکمیل می نماییم تا بتوانیم آموزش هایمان را بصورت عملی هم در آینده انجام دهیم. عباسی شاهکوه در ارتباط با آموزش مهارت برای سربازان وظیفه نیز اظهار داشت: در دو سال اخیر با همکاری قرارگاه مهارت آموزی سربازان، بخش مربوط به ICT را ما برعهده داریم و به کمک همه استانها و تمام بخش هایی که درگیر هستند می توانیم آن نمونه را برای بخش های دیگر نیز پیاده نماییم. در این مرکز تعداد زیادی سرباز تحت آموزش هستند که البته این کار بصورت مستقیم صورت نمی گیرد بلکه ما مربیان را آموزش و به آنها گواهی می دهیم و مربیان به سربازان آموزش می دهند.

1400/01/30
21:00:19
0.0 / 5
860
تگهای خبر: آموزش , ارتباطات , اینترنت , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
ابر نت