آمار نصب پیام رسان های داخلی از مرز 20 میلیون كاربر گذشت

آمار نصب پیام رسان های داخلی از مرز 20 میلیون كاربر گذشت

ابرنت: رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شركت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: آمار نصب كل پیام رسان های داخلی از مرز 20 میلیون كاربر گذشته است اما تعداد كاربران فعال كمتر از این ارقام است.


به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، امروزه خروج از پیام رسان های داخلی یكی از موضوعاتی است كه بیشتر به چشم می خورد. بیشتر مردم دلیل خروج خودرا از این اپلیكیشن ها و پیام رسان های داخلی بیشتر نبود امنیت و ضعف ارائه خدمات عنوان می كنند. در همین خصوص حمید فتاحی - معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران - اظهار داشت: برمبنای آمار و ارقام و میزان ترافیك حضور اپلیكیشن های داخلی نشان داده است كه تعداد آمار نصب كل پیام رسان ها از مرز ۲۰ میلیون كاربر گذشته است؛ اما تعداد كاربران فعال خیلی كمتر از این ارقام است.
مدیرعامل شركت ارتباطات زیرساخت، فراهم كردن خدمات بهینه را یكی از عوامل مهم در نگه داشتن كاربران در پیام رسان های داخلی عنوان نمود و اضافه كرد: اگر كیفیت فنی، قابلیت كاربری و نیز قسمتی از خدمات از طرف دستگاه ها و مراكز حاكمیتی ثبت گردد بطور یقین مردم تمایل بیشتری به استفاده از اپلیكیشن های داخلی خواهند داشت.
وی اشاره كرد: اگر این خدمات در چارچوب پیام رسان ارائه شود، بطور یقین مانند سایر ابزارها و اپلیكیشن مشتریان بیشتری را جذب خواهند كرد. مثل ابزارهایی مانند خدمات اپ استور كه مردم امروزه نصب می كنند. الان پلتفرم فعالی داریم كه ۴۰ میلیون كاربر ایرانی دارد كه با نمونه خارجی برابری می كند.
فتاحی تاكید كرد: البته كه چنین پلتفرم هایی باید با انجام كارهای ضد انحصاری، حفاظت از حریم خصوصی، نظارت روی اپلیكیشن ها دقت به خرج بدهند تا پیشرفت بیشتری صورت بگیرد.
وی توسعه قابلیت فنی و راحتی كاربر و افزودن جلوه ها و بسترهای مناسب را یكی از اولویت های مهم در ماندگاری كاربران بیان كرد و اضافه كرد: باید این امر مهم هم از طرف خود مدیر پیام رسان ها و هم از طرف بخش خصوصی اتفاق بیفتد تا خدمات بهتری را عرضه نماید.
معاون وزیر ارتباطات در ارتباط با سوژه اقتصاد دیجیتال اظهار داشت: آنچه امروزه بعنوان اقتصاد دیجیتال در كشور مطرح می شود، بیشتر بحث انقلاب صنعتی چهارم مبتنی بر فناوری اطلاعات است كه در چارچوب استارت آپ ها و نوآوری ها و برگزاری كارگاه ها در حوزه فضای مجازی و پلتفرم ها انجام می شود.
فتاحی افزود: این استارت آپ ها و خدمات در لایه فضای مجازی و فناوری به جهت اینكه رشد كرده و ایده هایشان را تبدیل به محصول كنند نیاز به حمایت دارند تا با رشدشان چرخ اقتصادی را به جریان بیندازند.
مدیرعامل شركت زیرساخت با اشاره به موانع بزرگ این شركت ها در حوزه های تجارت، مالیات و بیمه اظهار داشت: ما در همین زمینه طرح نوآفرین را راه اندازی كردیم. همین طور در كنار این مساله باید بستر پرسرعت اینترنت، ارائه خدمات باكیفیت و ارزان قیمت در حوزه فناوری اطلاعات فراهم گردد.

یك شرط ضروری و لازم
وی ادامه داد: اگر توسعه زیرساخت اتفاق نیفتاده باشد، هرچقدر موانع دیگر را رفع نماییم و این ارتباط برقرار نخواهد شد. بدین سبب یك شرط ضروری و لازم و پیش مقدمه توسعه زیرساخت است.
فتاحی اشاره كرد: در دو سال اخیر در كشور توسعه زیرساخت شكل گرفته بطوریكه پوشش لایه دسترسی در تمام شهرها و روستاهای كشور افزایش یافته است. الان ۷۲۰۰ روستا به شبكه ملی ارتباطات متصل شده است.
وی با تاكید بر این كه در گذشته عقب ماندگی هایی در حوزه توسعه زیرساخت و اقتصاد دیجیتال نسبت به دنیا داشتیم، اظهار داشت: امروزه با واقف شدن به مفهوم اقتصاد دیجیتال تحول بزرگی اتفاق افتاده و تا حدی توانستیم بخشی ازعقب افتادگی را جبران نماییم.
فتاحی توسعه زیرساخت و ایجاد زیست بوم را بستری برای رشد و توسعه استارت آپ ها عنوان نمود و اظهار داشت: ارتباط نزدیك دانشگاه ها با پارك علم و فناوری و استارت آپ ها در زمینه پژوهش و دانش و نیز ایجاد فضا برای این شركت ها می تواند گام مؤثری در توسعه اقتصادی كشور است.

تصویب سند تبیین الزامات شبكه ملی اطلاعات
وی با اشاره به تصویب سند تبیین الزامات شبكه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی، اضافه كرد: مسائل مربوط به زیرساخت یعنی تجهیزات فنی مانند روتر، سوئیچ، فیبر نوری، لایه امنیت و مدل دسترسی ها بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: لایه دوم این شبكه، خدمات و اپلیكیشن هایی است كه بر بستر این شبكه به وجود آمده اند. خدمات حمل و نقل اینترنتی، پیام رسان ها و موتورهای جست وجو كه در این فضا شكل گرفته اند، همگی حاصل شبكه ملی اطلاعات هستند.
وی اشاره كرد: راه اندازی شبكه ملی اطلاعات با اهداف خاص و با نگاه بیشتر به افزایش ترافیك داخلی و درون زا بودن اقتصاد فناوری اطلاعات عنوان شد، امروزه بخش عمده ای از اینترنت در حوزه محتوا مصرف می شود كه بخش عمده ای از آن وارداتی است، محتوایی كه می تواند داخل كشور تولید شود.
مدیرعامل شركت توسعه زیرساخت اظهار نمود: امروز بیش از۵۰ پروژه و اقدام كلان طی دو سال قبل در حوزه زیرساخت شبكه ملی اطلاعات انجام شده كه نشان داده است حالا بیشتر از ۸۰ درصد از مواردی كه طبق سند تبیین الزامات شبكه ملی اطلاعات به سرانجام رسیده و ۲۰ درصد باقی مانده را تا انتهای سال جاری برمبنای برنامه ریزی های صورت گرفته، به سرانجام خواهیم رساند.
وی اتمام پروژه های نیمه تمام و ترانزیت دیتا را از برنامه های مهم اجرایی این شركت تا آخر سال عنوان نمود و اظهار داشت: با انجام این پروژه ها تكالیف قانونی خودمان را در حوزه ترانزیت انجام خواهیم داد. همین طور تعریف سرویس های جدید تجاری، عملیاتی شدن واگذاری فیبر تاریك و كاهش تصدی گری حاكمیتی ازجمله مسائلی است كه شركت ارتباطات زیرساخت در دوره جدید مدیریت خود آنرا دنبال می كند.




منبع:

1398/05/13
19:38:48
5.0 / 5
5074
تگهای خبر: ابری , ابزار , ارتباطات , اینترنت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
ابر نت