توییتر صاحب سیستم پرداخت پول می شود

توییتر صاحب سیستم پرداخت پول می شود

ابرنت: ابرنت: توییتر سرگرم توسعه سیستم پرداخت پول در این پلت فرم شبکه اجتماعی بوده و درخواست برای دریافت مجوز رگولاتوری را آغاز نموده است.



به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، از زمان خرید ۴۴ میلیارد دلاری این شرکت شبکه اجتماعی در کوشش برای ایجاد راه های جدید درآمدش بمنظور جبران افت شدید درآمد تبلیغاتی است.

روزنامه فایننشیال تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: ساخت قابلیت پرداخت پول زیر نظر استر کرافورد، مدیر بخش مدیریت محصول در توییتر به انجام می رسد. وی یکی از مدیران مهم برای ایلان ماسک است.

ماسک قبل از این گفته بود خرید توییتر، قسمتی از یک طرح بزرگ برای ایجاد یک اپلیکیشن همه منظوره خواهد بود که شامل شبکه اجتماعی، پرداخت نقطه به نقطه و خرید الکترونیکی است.

پیش از مالکیت ماسک، توییتر، اوایل سال ۲۰۲۱ سرگرم بررسی قابلیتی بود که به کاربران اجازه میداد از هوادارانشان انعام یا پرداخت دیجیتالی دریافت نمایند.

در این بین، بلومبرگ نیوز گزارش داد توییتر اولین بهره حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار وامی که ایلان ماسک سال میلادی گذشته برای خرید و خصوصی کردن این شرکت دریافت کرده بود را پرداخت کرده است. بگفته منابع آگاه، توییتر این پرداخت را به گروهی از هفت بانک که در راس آنها مورگان استنلی قرار دارد، انجام داد.

ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا است، علاوه بر وامی که از گروهی از بانکها دریافت کرده است، قسمتی از سهام خود در این شرکت خودروسازی را برای تهیه پول خرید توییتر فروخت.

این میلیاردر کارآفرین بعد از خرید توییتر، برای کاهش هزینه ها در این شرکت، دست به اخراج گسترده کارمندان زد و طرح های جدید برای سرویس اشتراکی "توییتر بلو" معرفی نمود که شامل نشان احراز هویت بود. اما تبلیغات کنندگان به سبب نگرانی از رویکرد ماسک درباره ی مقررات نظارت بر محتوا، از این پلت فرم کوچ کردند.

طبق آمار استاندارد مدیا ایندکس (اس ام آی)، هزینه تبلیغات در توییتر در نوامبر، ۵۵ درصد نسبت به زمان مشابه سال قبل کم شد. در صورتیکه سه ماه آخر سال بطور معمول هزینه تبلیغاتی بیشتری به انجام می رسد تا برندها، محصولاتشان را در فصل خرید تعطیلات، تبلیغ کنند. برمبنای بررسی این شرکت، ۱۴ آگهی دهنده بزرگ از میان ۳۰ آگهی دهنده در توییتر، تبلیغات در این پلت فرم را بعد از اینکه ایلان ماسک کنترل توییتر را ۲۷ اکتبر به دست گرفت، متوقف کردند.

ماسک در رویدادی که در نوامبر در توییتر اسپیس برگزار شد، به مسئله شرکت هایی که تبلیغاتشان را متوقف کرده اند پرداخت و اعلام نمود این اقدام آگهی دهندگان را درک می کند. همزمان ماسک، گروههای کنشگر را برای تحت فشار قرار دادن آگهی دهندگان برای لغو آگهی در این پلت فرم رسانه اجتماعی، مقصر خواند. فروش تبلیغات حدود ۹۰ درصد از درآمد توییتر قبل از دوران ایلان ماسک بود.

بر اساس گزارش رویترز، وب سایت اینفورمیشن با اشاره به جزئیاتی که مدیران تبلیغات توییتر با کارکنان این شرکت در بین گذاشتند، گفتند: درآمد سه ماهه چهارم توییتر به سبب افت تبلیغات، حدود ۳۵ درصد برمبنای سه ماهه کاهش پیدا کرد.





منبع:

1401/11/12
08:13:02
0.0 / 5
461
تگهای خبر: استاندارد , الكترونیك , برند , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
ابر نت