جزئیاتی از مرکز تماس پشتیبانی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال

جزئیاتی از مرکز تماس پشتیبانی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال

ابرنت: به گزارش ابرنت، سامانه و مرکز تماس ۱۶۴۹ به منظور ایجاد ارتباط با کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال و اطلاع رسانی از آخرین مصوبات و بخشنامه های دستگاههای ذی ربط در قالب آئین نامه پشتیبانی از سکوها و کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال روز گذشته رونمایی گردید.



به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، اوایل مهرماه بر پایه تصمیمات مراجع ذی صلاح امنیتی، محدودیت هایی برای برخی سکوهای خارجی بوجود آمد که مشکلاتی را برای مردم و کسب وکارهای حوزه اقتصاد دیجیتال به وجود آورد.

در راستای کاهش این مشکلات، وزارت ارتباطات بعنوان مسئول کارگروه اقتصاد دیجیتال دولت با همکاری اعضای این کارگروه، کوشش کرد تا در این شرایط با همکاری نزدیک با سکوها و پلت فرم ها و دستگاههای اجرایی که ظرفیت هایی بر پایه قانون دارند یک نوع همدلی شکل بگیرد و مردم بتوانند کسب وکارهای صدمه دیده خویش را در فضای مجازی بازیابی کنند.

بنابراین از مهرماه سالجاری تلاش زیادی در دبیرخانه کارگروه اقتصاد دیجیتال و نمایندگان عضو این کارگروه شکل گرفت که منجر به تهیه آئین نامه ای با ۱۴ ماده و۳۰ نوع حمایت شد و این آئین نامه با عنایت به تأکیدات رئیس جمهوری با سرعتی زیاد و خارج از بروکراسی ها، مراحل اداری خویش را طی و این آئین نامه بعد از تایید رئیس جمهوری نیمه آبان توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ گردید.

در همین رابطه روز گذشته مراسمی جهت رونمایی از سامانه و مرکز تماس پشتیبانی از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.

در همین رابطه محمد خوانساری-رئیس سازمان فناوری اطلاعات- ضمن اشاره به راه اندازی سامانه و مرکز تماس ۱۶۴۹ اظهار داشت: این سامانه مقرر است که از یک سو بیان گر ظرفیت های موجود در سکوهای داخلی باشد و از طرفی منعکس کننده بازخورد کسب و کارها از دستگاه ها و سکوها و رفع چالش در چارچوب پنجره واحد. امیدواریم با ظرفیتی که بوجود آمده و با ارتباط نزدیکی که مابین دستگاههای اجرایی، سکوها و کسب وکارهای حوزه فضای مجازی ایجاد می شود، فضا برای مردم و کسب کارها حوزه اقتصاد دیجیتال آسان تر و امیدبخش تر شود.

همچنین مهدی مظفری، مدیرکل اداره پایش و تسهیلگری کسب و کارها، در مراسم رونمایی از مرکز تماس پشتیبانی از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال که با حضور نمایندگان دستگاههای دولتی و نمایندگان سکوها برگزار شد، سامانه ۱۶۴۹ را بعنوان یک پل ارتباطی برای عرضه نقطه نظرات، دریافت بازخورد و در صورت وجود، شکایات کسب و کارهای اینترنتی از سکوها معرفی نمود که توانایی پاسخ به سوالات مطروحه در مورد چگونگی دریافت حمایت های دولتی را دارد.

مظفری در تشریح جزئیات این سامانه که الان به نشانی https: //۱۶۴۹.ir/ در دسترس عموم مردم قرار دارد، اظهار داشت: سامانه ۱۶۴۹ علاوه بر اینکه بعنوان پایگاه الکترونیکی «آئین نامه پشتیبانی از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال» مصوب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به اطلاع رسانی اخبار می پردازد، در چارچوب یک مرکز تماس با همین شماره، آمادگی عرضه خدمات و پیگیری درخواست سکوها و کسب و کارها را هم دارد.

وی ایجاد حساب کاربری را از دیگر امکانات این سامانه دانست و در مورد سایر امکانات موجود در این سامانه بیان داشت: در سامانه ۱۶۴۹، امکان مشاهده حمایت ها در دو قالب کسب و کارها و سکوها فراهم گشته است و جزئیات بسته های تبلیغاتی حمایتی سکوهایی مانند ایتا، روبیکا، کسبینو و سروش پلاس از کسب و کارهای اینترنتی قابل مشاهده می باشد.

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات، به قول مدیرکل اداره پایش و تسهیلگری کسب و کارهای سازمان فناوری اطلاعات، قوانین و مصوبات، تکالیف و سوالات متداول از دیگر بخش های این سامانه است و این سامانه امکان ثبت شکایات شامل شکایت از سکو و دستگاه و هم چنین امکان پیگیری شکایت به صورت غیرحضوری را فراهم نموده است.
قابل ذکر است سامانه و مرکز تماس ۱۶۴۹ به منظور ایجاد ارتباط با کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال و اطلاع رسانی از آخرین مصوبات و بخشنامه های دستگاههای ذی ربط در قالب آئین نامه پشتیبانی از سکوها و کسب وکارهای اقتصاد دیجیتال است؛ افزون بر آن ثبت شکایات، از دستگاه ها و سکوهای مشمول و پیگیری آنها، دیگر هدفی است که در این پایگاه و مرکز، دنبال می شود.




منبع:

1401/09/28
21:08:55
0.0 / 5
674
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
ابر نت