زارع پور:

به دنبال راه اندازی دولت هوشمند هستیم

به دنبال راه اندازی دولت هوشمند هستیم

به گزارش ابرنت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلان اینکه ما بدنبال راه اندازی دولت هوشمند هستیم، اظهار داشت: طبق فاکتورهای جهانی، رتبه ایران از نظر میزان الکترونیکی شدن و استقبال خدمات، ۸۹ است؛ همین طور از نظر شاخص مشارکت الکترونیکی در رتبه ۱۱۸ هستیم که نشان دهنده مشارکت مردم در دولت الکترونیک است.


به گزارش ابرنت به نقل از ایسنا، عیسی زارع پور در جلسه علنی امروز(سه شنبه) مجلس و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن در رابطه با عملکرد دستگاههای مسئول در تحقق اهداف دولت هوشمند و عرضه خدمات دولت الکترونیک اظهار داشت: برای چابک کردن دولت و از بین بردن زمینه های فساد و تسهیل کار مردم در دستگاههای دولتی چاره ای جز حرکت به سمت الکترونیک کردن دولت نداریم.
به گفته وی، یکی ار موضوعات مورد تاکید رئیس جمهور که به صورت هفتگی پیگیری می کند، تحقق دولت الکترونیک است که علیرغم همه تلاش ها صورت گرفته، وضعیت مطلوبی نداریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به آمارهای جهانی اظهار داشت: طبق شاخصهای جهانی، رتبه ایران از لحاظ میزان الکترونیکی شدن و استقبال خدمات، ۸۹ است؛ همینطور از لحاظ شاخص مشارکت الکترونیکی در رتبه ۱۱۸ هستیم که نشان دهنده مشارکت مردم در دولت الکترونیک است. البته در زمان رای اعتماد قول دادم که در ۴ سال دولت سیزدهم شاخص ها حداقل ۳۰ پله ارتقا پیدا کند که این کار به اهتمام تمام بدنه دولت نه فقط وزارت ارتباطات احتیاج دارد.
زارع پور با اشاره به اینکه برای تحقق دولت هوشمند اقدامات زیادی انجام شده، اظهار داشت: ما مصوباتی در شورایعالی فناوری اطلاعات داشتیم که با مصوبه مجلس در بند و تبصره ۷ بودجه ۱۴۰۱، کار عملیاتی تر شد و تکالیفی برای دستگاه ها تعیین شد.
وی با اشاره به اینکه ما به دنبال راه اندازی دولت هوشمند هستیم، اظهار داشت: در دولت الکترونیک، فرآیندهای معمول الکترونیکی به صورت غیرحضوری صورت می گیرد اما در دولت هوشمند اطلاعات همه بخش های دولت به یکدیگر متصل بوده و با هم به اشتراک می گذارند همینطور دستگاه ها بر مبنای نیاز مردم خدمات می دهند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در چنین شرایطی مردم می توانند به صورت شبانه روزی از خدمات دولت استفاده نمایند. بر این اساس با هدف دولت هوشمند دستورالعمل نحوه راه اندازی پنجره واحد تصویب و در ۲۶ تیر ابلاغ گردید که بر مبنای جزؤ ۴ آن اتصال پنچره واحد دستگاه ها اجرایی می شود.
زارع پور افزود: در پنجره واحد سه سطح احراز هویت دیده شده که برپایه نوع خدمات دستگاه ها احراز هویت ها پیشبینی شده همینطور احراز هویت برای اشخاص حقوقی لحاظ شده و همه دستگاه ها می توانند به سادگی به این پنجره واحد متصل شوند. مردم با یک مرتبه احراز هویت به تمام خدماتی که در دولت الکترونیکی شده دسترسی پیدا کنند. در این زمان بیشتر از ۵.۵ میلیون نفر از این خدمات بهره برده اند.
وی افزود: بر اساس گزارش کمیسیون ۴ جزء پیشبینی شده که جزء اول تکلیف سازمان امور استخدامی است و فهرست خدمات پرکاربرد دستگاه ها برای بهینه سازی ابلاغ گردیده و تکلیف دوم برعهده ما است که به معماری کلان و الزامات راه اندازی پنجره واحد برای دستگاه ها مربوط است. تکلیف سوم در ارتباط با همه دستگاههای اجرایی کشور بوده که پنجره واحد خدمات را راه اندازی کنند و تکلیف چهارم هم پنجره ملی خدمات است که ۸ ماه زودتر به راه افتاده است.
زارع پور راه اندازی پنجره واحد دستگاه ها را کار انرژی بر و زمان بری دانست و اظهار داشت: ۳۲ دستگاه باید پنجره واحد را راه اندازی کنند که حدود ۱۸ دستگاه بدون راه اندازی پنجره واحد خدماتشان را در پنجره ملی عرضه کردند و حدود ۳۱ دستگاه به این پنجره پیوستند همینطور ۸۵ دستگاه نزدیک به ۲ هزار خدمت را باکیفیت های مختلف و متنوع عرضه می کنند.




منبع:

1401/06/29
12:14:45
0.0 / 5
375
تگهای خبر: ارتباطات , الكترونیك , حقوق , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
ابر نت